Home > Recenzje > Prawdziwe granie online

Prawdziwe granie online

Dziś zaszokowała mnie wiadomość o oprogramowaniu do gier online autorstwa Davida Perry. Otóż, David udostępnia gry komputerowe online. Na serwerze zainstalowana jest gra, a pograć możemy przez przeglądarkę z Flashem. Gratulacje David!!!

Nie mam pojęcia jak David to zrobi? Może wy wiecie?

Mi przychodzą na myśl następujące rozwiązania. U klienta jest Adobe Flash Player. To oznacza połączenie do serwera za pomocą RTMP. RTMPF lepiej by się nadawało, ale wciąż jest eksperymentalne. Kodowanie pewnie H264. Ale jak wyświetlić grę w taki sposób żeby serwer mógł ją przekazać do Internauty? Może technologie wirtualizacji i protokół RTP? RTP dało by się podłączyć do serwera, na przykład Red5 lub Wowza a te z kolei mogły by serwować do Flasha. Na szybko znalazłem że RTP jest blisko Microsoft Virtual PC. Albo może jeszcze zupełnie coś innego…

Programiści, a wy jak myślicie, jakich technologii użył David by pograć sobie online?

Categories: Recenzje Tags:
  1. July 2nd, 2009 at 13:12 | #1

    Ogólnie bez większych problemów to można zrobić w Adobe Air.
    Swego czasu przeportowali Quake (C+ -> ActionScript3)

    http://labs.adobe.com/technologies/alchemy/

  2. bart
    July 2nd, 2009 at 14:51 | #2

    ee.? a co ma alchemy do treści posta?

  3. July 2nd, 2009 at 16:53 | #3

    @matipl tu nie chodzi o przeportowanie gier z C++ na Adobe Flash. Ten temat też jest ciekawy ale to zupełnie coś innego. To co zrobili w Holandi to renderowanie gry na serwerze i przesyłanie obrazu wideo i dzwiękiu z gry na komputer gracza a w odwrotnym kierunku – kontroli nad grą.

  4. July 2nd, 2009 at 16:57 | #4

    @up
    Chyba nie zrozumiałeś idei. Tu nie chodzi o przeportowanie. Chodzi o to, że gra jest odpalona na zdalnym serwerze, a maszyna gracza jest tylko terminalem.

  1. No trackbacks yet.

Subscribe without commenting